Cordeiro, Edmundo (2018). «The Elevator Scene in “Horse Money‟: The Sound-Image», The Athens Institute For Education and Research (aceite para publicação)
Cordeiro, Edmundo (2018). «”Jaime” ou a origem do cinema português contemporâneo», Avanca | Cinema 2018 International Conference, Edições Cine-Clube de Avanca, pp.398-401 — ISSN 2184-0520
Cordeiro, Edmundo (2017) «Ventura: a character’s mental landscape as history». International Journal of Film and Media Arts. Universidade Lusófona. Lisboa.
Cordeiro, Edmundo (2016). «Crença e Cinema», Seminários de Filosofia, Universidade da Beira Interior, 16 de Novembro.
Cordeiro, Edmundo (2016). «Os sinais da grande época no dorso», in Os Últimos Dias da Humanidade. Manual de Leitura, Teatro Nacional São João, Porto, pp.65-74
Books
Cordeiro, Edmundo (2016). «Ganhar forma: uma palavra sobre Simondon», in Ecosofia (José Pinheiro Neves e Paula Mascarenhas org.), Universidade do Minho (no prelo);
Book Chapters
Cordeiro, Edmundo (2016). «Ganhar forma: uma palavra sobre Simondon», in Ecosofia (José Pinheiro Neves e Paula Mascarenhas org.), Universidade do Minho (no prelo);
Cordeiro, Edmundo (2015). «Cinema e Intercessão», in Caleidoscópio — Revista de Comunicação e Cultura, volume de 2014, Arte, Política, Economia (Carlos Pimenta org.), Universidade Lusófona (aceite para publicação)
Cordeiro, Edmundo (2014). «Roberte ou o corpo-linguagem», in Actas do Colóquio– Pierre Klossowski e os Poderes da Imagem (Ciclo Imagem e Pensamento), Museu Colecção Berardo (no prelo)
Cordeiro, Edmundo (2013). «Força cinematográfica e aparição na obra de Pedro Costa», in Actas do XIII Congresso Internacional Ibercom, Comunicación, Cultura e Esferas de Poder, 2013, Santiago de Compostela, pp.2674-2682. ISBN: 978-84-695-7564-2
Journals With Referee | National
Cordeiro, Edmundo (2013). «Femina mutabile: as duas canções», in Ah, Os Dias Felizes. Manual de Leitura, Teatro Nacional São João, Porto, pp.33-36
Cordeiro, Edmundo (2013). «Ventura: a personagem estratigráfica», Avanca | Cinema 2013 International Conference, Edições Cine-Clube de Avanca, pp.840-845 — ISBN 978-989-96858-3-3
Cordeiro, Edmundo (2013). «Ventura: a personagem estratigráfica», in Ribeiro, José da Silva e Viana, Carlos Eduardo (coord.), 2ª Conferência Internacional de Viana, Viana do Castelo, 2013, pp.134-138. ISBN: 978-989-97504-4-9
Books
Cordeiro, Edmundo (2013). Pedro Costa e Pierre Perrault. Intercessão, Força documental, Força Ficcional, Creative Space / Amazon, Lisboa, 121pp.
Cordeiro, Edmundo (2012). «Acto de filmar: dois cineastas tão distintos, Perrault e Costa», in José Esteves e Moisés de Lemos Martins ed., ACTAS do 7º Congresso Sopcom, 15-17 de Dezembro de 2011, Meios Digitais e Indústrias Criativas,Centro de Estudos das Tecnologias e Ciências da Comunicação, Faculdade de Letras, Universidade do Porto, Porto, 2012, pp.728-736
Cordeiro, Edmundo (2012). «Estética e economia: uma descrição de Walter Benjamin e um filme de Robert Bresson», in Caleidoscópio — Revista de Comunicação e Cultura, Nº11/12, «Carl Einstein. Reflexões sobre arte e estética», José Gomes Pinto e José A. Bragança de Miranda org., Edições Universitárias Lusófonas, Lisboa, 2012, pp.237-241
Cordeiro, Edmundo (2012). «Geocinema: os filmes de Gonçalo Tocha», in ACTAS do X Congresso da Lusocom, 27-29 de Setembro de 2012, Comunicação, Cultura e Desenvolvimento, Centro de Administração e Políticas Públicas, Instituto Superior de Ciências Sociais e Políticas, Lisboa, 2012
Cordeiro, Edmundo (2011). «Deleuze: Comunicação e Palavra de Ordem», in Filosofias da Comunicação (J.M.Santos, Pedro Alves, J. Paulo Serra org.), LabCom Books, Universidade da Beira Interior, pp.281-300