Lília Marcelino
Publications / year
2019
Conferences |International
- Marcelino, C. Sousa, & C. Costa (2019). Cognitive foundations of Mathematics learning in deaf students: a systematic literature review, in EDULEARN19 Proceedings, Palma de Maiorca, 1-3 Julho 2019 (pp. 5914-5923).
2018
Journals with Referee | International
- Marcelino L., de Sousa, Ó., and Lopes, A. (2018). Predictive Relation between Early Numerical Competencies and Mathematics Achievement in First Grade, in School Achievement and Failure in Portuguese and Spanish Speaking Countries, ed. E. Galindo, A. Candeias, A. A., Pires, H. S., Carbonero, M. Á., eds. (2018). Lausanne: Frontiers Media. doi: 10.3389/978-2-88945-552-2.
2017
Journals with Referee | International
- Marcelino, L., de Sousa Ó., & Lopes, A. (2017). Predictive relation between early numerical competencies and mathematics achievement in first grade Portuguese children. Frontiers in Psychology, 8 (1103). doi: 10.3389/fpsyg.2017.01103.
Journals With Referee | National
- Marcelino, L., Cunha Teixeira, R., & Rato, J. (2017). Método Sentido de Número: intervenção nas competências numéricas iniciais em crianças do 1.º ano de escolaridade. Revista Quadrante, XXVI (1), 119-144.
2015
Book Chapters
- Marcelino, L. (2015). Discalculia: definição, prevalência, comorbilidade, subtipo, avaliação e intervenção. In Investigar em educação matemática: Diálogos e conjunções numa perspetiva interdisciplinar, A. N. Garrão, M. Raposo Dias, R. Cunha Teixeira (coord), pp. 71-88. Ponta Delgada: Letras Lavadas Edições.
2014
Conferences | National
- Marcelino, L. (2014). Sentido de número e desempenho na matemática: Estudos de caso em crianças com baixas competências numéricas. In Actas do IX Congresso Iberoamericano de Psicologia/2º Congresso da Ordem dos Psicólogos Portugueses, Lisboa, 9-13 Setembro 2014 (pp. 1451-1466). Lisboa: Ordem dos Psicólogos Portugueses.